Identifikace problémů a stanovení cílů
Před zavedením dopravy zdarma jsme čelili několika výzvám. Nižší konverze u opakovaných nákupů a snižující se průměrná hodnota objednávky (AOV). Na základě těchto informací jsme proto stanovili cíle.
- Zvýšit průměrnou hodnotu objednávky (AOV) o 20 %.
- Zlepšit konverzní poměr na dvojnásobnou hodnotu během doby trvání kampaně.
Jak jsme implementovali strategii dopravy zdarma
Na e-shopu ZEZEM jsme zavedli dopravu zdarma na objednávky nad 490 Kč. Tento limit jsme stanovili na základě analýzy průměrné hodnoty objednávek a nákladů na dopravu. Pro zvýšení atraktivity jsme vytvořili časově omezené kampaně, které jsme komunikovali na základě marketingové strategie. Strategii jsme podpořili silnou marketingovou kampaní na všech využívaných kanálech.
Webové stránky
Bannery na hlavní stránce informovaly o možnosti dopravy zdarma, což bylo hlavní sdělení po celou dobu trvání kampaně. Bez správné přípravy, optimalizace a nastavení webových stránek není možné dosáhnout marketingových výsledků. Zaměřte se proto na to, aby byl váš web v perfektní kondici.
E-mail marketing
Připravili jsme tématické newslettery, které zdůraznily časově omezenou akci doprava zdarma, což motivovalo zákazníky k rychlému nákupu. Pravidelně testujeme předměty e-mailů a obsah, abychom zlepšili open rate a prokliky, a na základě výsledků kampaně je optimalizujeme.
Sociální sítě
V rámci komunikace na sociálních sítích jsme zařadili příspěvky propagující dopravu zdarma, které byly doplněny atraktivní grafikou zvýrazňující hlavní sdělení. Doprava zdarma byla komunikována i v rámci feed příspěvků, a to také s pomocí influencerů.
PPC kampaně
Výkonnostní formáty jsou klíčovým nástrojem pro propagaci mikro kampaní. V těchto kampaních jsme využívali klíčová slova jako „doprava zdarma“, „akční nabídka“ a „výhodný nákup“, která jsou vysoce relevantní pro zákazníky hledající výhodné nabídky. Reklamy byly nasazeny na platformách Google Ads, Sklik a Meta Ads, přičemž každá z nich měla specifickou roli, ať už v akvizici, nebo v remarketingu.
Tipy pro úšpěšnou implementaci dopravy zdarma
📌 Analyzujte náklady: Spočítejte si, jaký limit si můžete dovolit stanovit. Zahrňte náklady na odeslání objednávky, výrobu, balení a reklamu.
📌 Jasně komunikujte výhody: Informujte zákazníky na webu i ve všech marketingových materiálech. Nebojte se zapojit tuto informaci jak do remarketingu, tak do akvizice.
📌 Testujte různé strategie: Časově omezené akce nebo propojení dopravy zdarma s věrnostním programem mohou přinést různé výsledky. Porovnávejte a testujte, která taktika je pro vás nejefektivnější.