Jak jsme postavili manufakturu s desetimilionovými obraty

Case Study

Výrobci džemů a sirupů ZEZEM uspěli v silně konkurenčním prostředí. K tomu jim pomohlo správně nastavené marketingové mix a efektivní využití prodejních kanálů. Připravili jsme pro vás inspiraci, ve které se dozvíte, proč je marketingová strategie klíčová a na co při budování úspěšného byznysu nezapomenout.

13,8 mil. Kč

celkový obrat společnosti z prodeje výrobků v roce 2023

840 %

meziroční zvýšení obratu z prodeje výrobků v letech 2022 až 2023

O klientovi
ZEZEM je mladá česká firma, která přistupuje k výrobě džemů a sirupů netradičně. Na trh přináší kvalitní produkty z rostlinných surovin, které se zásadně liší od běžně dostupných výrobků v obchodních řetězcích. Džemy a sirupy, které často mívají umělou chuť a tradiční vzhled, ZEZEM nahrazuje poctivou recepturou a originálním designem. Příběh o tom, jak se ZEZEM prosadil v konkurenci a vybudoval dynamický byznys, který stojí na znalostech naší agentury.
Úkol

Vybudovat ze začínající společnosti etablovanou značku s nezaměnitelným brandem, která využívá všechny nástroje moderní komunikace a prodeje.

Řešení

Zvolit strategii akčních kroků, vybudovat silný brand v online i offline prostředí a poskytnout společnosti nástroje pro kontinuální zvyšování obratů.

Vytvoření značky od základů

Spoluzakladatel ZEZEMU, Vojta, přišel s nápadem přenést svůj začínající projekt do větších rozměrů. Manufaktura fungovala skromně, s ruční výrobou džemů za pomoci rodiny. První produkty byly prodávány především přátelům, ale jejich ambice sahaly mnohem výš. Po nějaké době padlo rozhodnutí, že je potřeba komplexní podpora pro vybudování značky, marketingu i prodejní strategie. V tuto chvíli jsme se s Vojtou potkali a převzali odpovědnost za kompletní vybudování značky.

Cílem bylo vytvořit love brand, který bude stabilně fungovat jak v offline, tak v online prostředí a každým rokem růst. Jako první bylo nutné připravit marketingovou a byznys strategii, jasně definující potřebné kroky k dosažení cílů. Jako nejdůležitější faktory jsme stanovili:

  • Branding a vizuální identita: Silný brand s důrazem na jedinečnost a konzistentní messaging, který přitáhne zákazníky a zaujme širokou veřejnost.
  • Performance marketing: Propojení online kampaní s využitím SEO, PPC a sociálních sítí s cílem zajistit maximální dosah a návratnost investic.
  • Silné B2B partnerství: Zajistit, aby se produkty dostaly do distribuce velkých obchodních řetězců a zvýšit brand awareness i v retailovém prostředí.

Velkým plusem byla vzájemná synergie a důvěra od samého začátku. Pustili jsme se tedy do postupného plnění jednotlivých kroků.

Budování brandové identity

Na začátku jsme navrhli kompletní identitu značky – od loga, obalového designu až po symboly. Vše bylo zakomponováno do jednotné brand identity, se kterou ZEZEM získal nezaměnitelnou tvář. Vymysleli jsme také claim “Začalo to jahodovou”, který odkazuje na první příchuť, se kterou manufaktura vstoupila na trh.

Náhled výkonnostních kampaní v síti Meta.
Řešení pro e-shop

Dalším krokem bylo najít vhodnou e-commerce platformu. Pro začínající podnikatele je ideální volbou využít již hotové řešení, které šetří počáteční investice a nabízí pokročilé funkce, jinak dostupné pouze velkým e-shopům. Rozhodli jsme se proto pro českou jedničku Shoptet a postavili e-shop, který splňuje veškerá kritéria.

Sociální sítě

Dalším krokem bylo vytvoření a komunikace příběhu na sociálních sítích – Facebooku, Instagramu a TikToku. Díky správnému směru komunikace a zapojení influencerů se nám podařilo snížit počáteční investice do reklam a postupně zvyšovat prodeje organickou cestou. Oblíbili jsme si videa, připravovali recepty a budovali značku, kterou si zamilujete vy i vaše babička.

Náhled typu příspěvků na sociálních sítích.
Výkonnostní kampaně

S nastavenou komunikací, funkčním e-shopem a kompletním produktovým portfoliem jsme se pustili do výkonnostních kampaní. Začali jsme v reklamní síti Meta platforms (Facebook a Instagram), která nám umožnila rychle zvýšit povědomí o značce a přivádět návštěvníky na e-shop. Sbírali jsme publika a spouštěli první akviziční a brandové kampaně. Následoval Sklik, kde jsme využili obsahovou síť, retargeting kampaně a propojení na Zboží.cz. V závěrečné fázi jsme přidali Google Ads s vyhledávacími a shoppingovými kampaněmi. Díky správně definovaným cílům a chytrému rozložení rozpočtu jsou výkonnostní kampaně klíčovým prvkem pro plnění prodejních cílů ZEZEM.

Náhled výkonnostních kampaní v síti Sklik.
Distribuce a Retail

Díky našim předchozím zkušenostem víme, jak navazovat strategická partnerství s významnými retailery. ZEZEM jsme pomohli dostat do obchodních řetězců Albert a Globus ČR a zároveň posílit přítomnost značky na online marketplacech. Tato spolupráce umožnila efektivní škálování distribuce a širší produktový dosah napříč prodejními kanály. Vizibilita v obchodních domech má silně pozitivní vliv na ostatní komunikační kanály, zvyšuje brand awareness a přivádí organickou návštěvnost na e-shop.

Výše uvedené kroky nejsou univerzálním receptem na úspěch. U každé značky se proces liší, a proto je klíčová marketingová strategie. Právě díky ní zjistíte správnou cestu a můžete začít efektivně realizovat své cíle.

Výsledky

Během naší spolupráce jsme dokázali efektivně využit různé prodejní kanály a zásadním způsobem zvednou prodej produktů.

✅ Alber a Globus
Pomohli jsme dostat výrobky do obchodních řetězců.
✅ Meziroční růst 840 %
Značka s naší pomocí vyrostla mezi roky 2022 a 2023 o 840 %.
✅ Konverzní poměr 6,8 %
Pravidelně optimalizujeme a zlepšujeme konverzní poměr e-shopu.
Shrnutí

ZEZEM je dnes značka, která na trh přináší nejen poctivé produkty, ale i inspiraci pro ostatní začínající podnikatele. V silně konkurenčním prostředí se jí podařilo uspět a z malého projektu se stala společností, která v roce 2023 dosáhla obratů atakujících 20 milionů korun. To zaujalo i přední česká periodika, jako Forbes nebo CzechCrunch. Její portfolio zahrnuje více než 150 produktů, pravidelně je dodává do velkých obchodních řetězců, provozuje vlastní e-shop a podařilo se jí uchytit také v oblasti dárkových balíčků, které každoročně odebírají velké korporáty pro své zaměstnance. Společně pracujeme také na dalších krocích, jako je například expanze do zahraničí.

Nezávazná poptávka

Nechte nám na sebe kontakt a společně rozjedeme také váš marketing.

    Kontaktní formulář

    Měsíční rozpočet

    Co hledáte

    Fast news

    Jsme ve smečce krmiv Pučálka

    Zahájili jsme spolupráci s Krmiva Pučálka, opravdovým expertem na vše, co ocení každý páníček i jeho čtyřnohý kámoš. Spravujeme jejich sociální sítě, které zaujmou každého milovníka zvířat .

    Také letos společně s EDUCA WEEK LIBEREC

    Další rok jsme byli součástí organizačního týmu Educa week, největšího veletrhu vzdělávání a pracovních příležitostí v České republice, který hostí liberecká HomeCredit Arena.

    Sledujte nás