Září v online marketingu: Google hlásí změny a Lidl drtí konkurenci

Autor článku

Jako každý měsíc jsme bedlivě sledovali, co se děje ve světě marketingu, především
v tom digitálním. Nemůžeme zaručit, že vás všechny zprávy potěší, ale to už je
daň online prostředí. Stále se vyvíjí a stejně tak se musíme vyvíjet my.

Znáte to… “Adapt or die”. Takže pojďme na to.

Zlepšená atribuce konverzí. Youtube, děkujeme!

Využíváte pro inzerci videoreklamy na Youtube a lámete si hlavu, jestli má reklama nějaký vliv na respondenta, i když na ni neklikne?

Google představil metriku EVC (engaged-view conversions), která by do konce roku měla být k dispozici pro měření konverzí v rámci TrueView přeskočitelných reklam.

Jak to funguje?

Uživatel shlédne alespoň 10 vteřin vašeho reklamního videa, na odkaz neklikne, ale v během stanovené periody provede vámi požadovanou akci – v rámci EVC se taková konverze započítá.

Penalizace za přílišné překrytí reklam textem? Facebook hlásí změnu.

Do roku 2018 jsme byli zvyklí, že více jak 20 % textu na reklamní grafice nám
neprojde. V posledních dvou letech se vyplatilo toto pravidlo stále dodržovat,
abychom se vyhnuli penalizacím.

 

Těmto pravidlům zdá se odzvonilo. Alespoň podle Matta Navarry, který sdílel
prohlášení Facebooku na svém Twitteru. Ačkoli jsme zvyklí, že se Matt nemýlí, na
oficiální prohlášení si budem ještě muset počkat.

Každopádně bude zajímavé sledovat výsledky testování reklam s vyšším množstvím
textu. My se rozhodně těšíme.

Lidl si s věrnostním programem namazal eRoušku na chleba

Co pomůže vystrašenému občanovi v ČR zapomenout na Covid-19? Sleva.

Věrnostní program Lidl plus se v posledních týdnech stal nejstahovanější aplikací na
App Storu i Google Play. Za sebou nechal i promovanou aplikaci ministerstva
zdravotnictví – eRoušku.

Zdá se, že Lidl zná svého zákazníka a ví, co potřebuje. Možná proto se v posledních
letech stal Lidl co do velikosti tržeb největším potravinářským řetězcem, když
přeskočil Kaufland.

Well played Lidl, well played.

Rok 2020 je pro Shoptet ve znamení “Expando”

Jen pár měsíců po spojení českých jedniček v e-commerce hlásí Shoptet
další “Expando”.

Stejnou spolupráci, kterou Shoptet nedávno navázal s Alzou nyní uzavřel i s Mall.cz.
Alza Expando a nově Mall Expando umožňuje všem e-shopům běžícím na Shoptetu
napojení do svých systémů.

Obchodníci tak mohou spravovat objednávky z Mallu i Alzy ve svém shoptetovém rozhraní. Získají tak přístup k milionům zákazníků stejně jako k e-commerce infrastruktuře včetně dopravy a sítě výdejních míst.

Google, neděkujeme! Chceme vědět, za co platíme.

Jakoby Google kompenzoval dobré zprávy špatnými. Zlepšil atribuci konverzí na Youtube. Ale v rámci Google Ads se rozhodl, že nebude zobrazovat vyhledávací dotazy, přestože si inzerenti prokliky platí.

Důvodem je ochrana soukromí a uživatelských dat. Trošku to vypadá, že tlak amerických úřadů na technologické giganty v rámci jejich práce s citlivými daty svých uživatelů dopadá na nás inzerenty.

Vědecký termín pro tento jev je: “zákon padajícího hovna”.

Změní něco tato nově vzniklá petice?

Google Ads ztrojnásobil počet kategorií konverzí

Z původních 6 kategorií konverzí je nyní k dispozici 19 kategorií. Přibylo například
přidání do košíku, přechod k dokončení nákupu, rezervace schůzky, žádost o
nabídku či jak nás najdete.

Google říká: “větší počet kategorií konverzí usnadní inzerentům porozumění
jejich konverzních metrik na základě svých marketingových cílů”.

Momentálně na stránce “Konverzí” Google vyzývá k aktualizaci kategorií. Do 15. října
máte čas manuálně zkontrolovat a nastavit doporučení Googlu. Po tomto datu budou
všechna doporučení aplikována automaticky.

Instagram Direct a Messanger v jednom

Již dávno se avizovalo propojení zpráv z Whatsappu, Instagramu a Facebooku.
Zatímco na první jmenované spojení si budem muset ještě počkat, Instagram a
Facebook do toho “práskli”a je to oficiální.

Součástí propojení je i celá řada vylepšení. Za zmínku stojí Vanish Mode, který
potěší nejednoho záletníka. Vaše zprávy se smažou po přečtení, nebo po zavření
aplikace. Jupí.

Nově se můžeme těšit na společné sledování Facebook Watch, IGTV a brzy Reels v
rámci videohovorů.

Další vylepšení se týkají možností nahlašování a blokování kontaktů, stejně, jako
nastavení parametrů soukromí.

Máte ještě chvilku?

Děkujeme, že jste se dostali až sem. Těší nás váš zájem o digitální marketing. Máte-li otázky v rámci tématu, tým Inago vám na všechny otázky rád odpoví. Ať už po telefonu nebo e-mailem ZDE.

A jestli zrovna řešíte expanzi vašeho e-shopu do zahraničí, určitě si projdětě náš článek 5 kroků, které se vyplatí zvážit.

Ne
Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Prosím, vyplňte toto pole.

Sdílet článek

Stojí za přečtení

Menu