Novinky, které bychom měli brzy najít na Facebooku

Autor článku

Facebook testuje celou řadu rozšíření a novinek napříč všemi svými platformami. Pojďme se podívat na to, co nás v posledních měsících zaujalo nejvíce. 

Označování produktů v textu příspěvku

Instagram má v plánu rozšířit základnu e-commerce nástrojů a umožnit firmám ještě pohodlněji prodávat své produkty přímo přes hlavní feed. V posledních týdnech testuje novou funkcionalitu, která umožní propojit produkt přímo z popisu příspěvku a navést tak zákazníka na stránku, na které mohou produkt zakoupit. Společně se Shopping Tags, které umožňují označit produkt na fotografii, tak může vzniknout efektivní nástroj, který maximalizuje šanci k nákupu.

 

 

Messenger jako komunikační rozhraní pro všechno

Nejzajímavější novinky v messengeru se nesou ve znamení integrace. Jednou z dlouho čekávaných funkcí je možnost přepínat konverzace z osobního do business účtu. Tento nástroj usnadní obsluhu firemních stránek zejména méně zkušeným uživatelům, kteří si nechtějí stahovat další aplikaci pro správu konverzací se zákazníky. O tom, jak velká váha je messengeru přisuzována, svědčí také fakt, že se v současné době testuje možnost přidat inbox zprávy z Instagramu. Přestože je toto slučování teprve v rané fázi testů, myšlenka propojit všechny komunikační struktury pod jednu aplikaci zní velmi zajímavě.

 

 

Je na čase, aby IGTV začala vydělávat

Instagram se pouští do monetizace IGTV naplno a spouští další fázi zpeněžení tohoto stále oblíbenějšího video kanálu. Přestože budou reklamy povoleny prozatím omezenému množství globálních značek, počítá se s jejich postupným uvolněním i pro masivní okruh inzerentů. Videoreklamy optimalizované pro mobilní zařízení budou mít délku do 15 sekund a o zisk se Instagram podělí se samotnými tvůrci až do výše 55%. Ve hře je tak přilákání významných tvůrců, pro které IGTV do současné doby nepředstavovala komerčně zajímavý prostor.

 

 

Marketplace se otevře pro firmy

Platforma Marketplace pro lokální prodej a nákup produktů mezi uživateli byla představena před dvěma lety. Během této doby se stala hojně používaným nástrojem a její obliba stále roste. O jejím zpřístupnění pro B2C business se dlouho spekulovalo, ale až v současné době se dočkáváme konkrétního nasazení. Obchodní prostor pro firmy je zatím dostupný pouze prodejcům v USA, avšak v krátké době bychom se měli dočkat i na ostatních trzích. Poměrně zajímavé budou také personalizované nákupy, u kterých Facebook s využitím dat automaticky propojí produkty s uživateli.  

Instastories se dočkají několika změn

Populární formát Stories se nejspíš dočká nového zobrazení. Vylepšení v podobě dvojitého řádku, na který by se vtěsnalo až osm příběhů je již v pokročilé fázi testování a spatřit jsme ho mohli u vybraných uživatelů také v České republice. Změn by se měla také dočkat navigace uvnitř přehrávání a chybět by nemělo ani rozšíření nových kreativních nástrojů pro úpravu příběhů. Instagram začíná věnovat Stories stále větší pozornost, častokrát na úkor klasického feedu a tak bude zajímavé pozorovat, jakým směrem se celá platforma bude v následujících letech ubírat.

 

 

Budeme si moct ověřit původ příspěvku?

Na závěr tu máme funkci, díky které si Facebook slibuje větší transparentnost obsahu. Novinka, která umožní zobrazit, ze které země byl příspěvek publikován se dotkne zejména profilů s velkými dosahy a bude uvolněna s blížícími se volbami v USA. Vizí je přinést nástroj, který ztíží zneužívání reklamy a posoudí autentičnost účtů nebo příspěvků. Zda bude tato funkcionalita k dispozici i po amerických volbách je zatím záhadou. Bezesporu by však měla pozitivní vliv na důvěryhodnost celé platformy, která byla v posledních letech značně poškozena.

 

Zdroje: Facebook, Instagram

Více informací se dočtete na:

newsfeed.cz/instagram-testuje-oznacovani-produktu-v-textu-prispevku/
newsfeed.cz/novinky-v-messengeru-prepinani-uctu-integrace-instagram-direct-face-id/
newsfeed.cz/marketplace-se-otevira-firmam-a-jejich-produktum/
newsfeed.cz/instagram-testuje-dvojity-feed-stories/
newsfeed.cz/facebook-bude-u-stranek-s-velkym-dosahem-ukazovat-puvod-prispevku/

Sdílet článek

Stojí za přečtení

Menu