Na co zaměřit svou pozornost v následujících měsících?

Autor článku

Sociální sítě se stále hlasitěji hlásí o své slovo, videa jsou základ efektivní komunikace a budování značky vyžaduje daleko větší kreativitu, než doposud. Podívejte se na náš výběr prognóz pro následující měsíce.

Video obsah

Stejně jako v předchozích letech, i v letošním roce patří video k nejvíce žhavým formátům reklamy. Facebook, Instagram a další sociální sítě se čím dál tím více přiklánějí k video obsahu, a proto bude důležité se na něj v následujících letech zaměřit. Ať už se rozhodnete pro vlogy, videonávody, image videa nebo video podcasty, nikdy nešlápnete vedle. Nebojte se, ale také méně běžných technologií jako jsou například 360° videa, video prohlídky nebo live streaming, které přinesou zcela nový zážitek.

Online branding

Firemní identita je základ každého úspěšného businessu a již dávno neplatí, že se jedná jen o offline média nebo tiskoviny. V současnosti mnoho firem staví na jasné identifikaci značky i na síti a vytváří online brand manuály, které k tomu dopomohou. Jejich obsahem může být přesný návod zpracování online grafiky jako je design reklamních příspěvků, PPC banner, ale také stylistika fotografií, video obsahu nebo komunikace. Branding je zkrátka nejdůležitější nástroj pro budování značky a jeho transparentnost by měli zákazníci pociťovat i v online prostředí.

Vizuální vyhledávání

Počet uživatelů, kteří hledají obsah pomocí fotografií se každým rokem dramaticky zvyšuje. Google během posledních dvou let zaznamenal nárůst ve vyhledávání obsahu za pomoci obrázků o více než 60%. Tento trend souvisí zejména s přechodem uživatelů na mobilní zařízení, které neustále zvyšují svoji dominanci v celém spektru online služeb a médií. Správná kombinace textu a fotografií bude v následujících letech klíčová k získávání nových zákazníků. Optimalizace webových stránek na vizuální obsah a jeho správné nastavení pro vyhledávače je ideální cestou, jak začít a chytit tento trend včas.

 

Kreativní kampaně

Online prostor se postupně zahlcuje reklamním smogem a přímé prodejní reklamy častokrát nestačí. Zaměřte se na budování kreativních kampaní, které jsou přesně cíleny na vybrané skupiny zákazníků a na rozdíl od plošných reklam dokáží klientům přinést řešení jejich specifických potřeb. Kreativní kampaně jsou rovněž velmi silným prostředkem k budování značky a dokáží efektivně soupeřit s klasickými Public relations formáty.

Rychlý obsah

Sociální sítě není jen pevný příspěvek na zdi nebo v galerii. O své slovo se čím dál více hlasí dočasné formáty jako jsou například stories na Instagramu a obdobné příspěvky, které po krátké době zmizí. A možnosti jejich využití se ukazují jako téměř nekonečné. Lze na nich prezentovat běžné události, které by na klasické zdi neměly své místo, umožňují fanouškům nahlédnout osobněji do zákulisí a přidanou hodnotou je také jejich naprostá bezprostřednost a real time vstup. To vše jsou nejspíše důvody, proč jsou tyto formáty častěji v oblibě a postupně začínají vytlačovat ty klasické.

 

Micro influencer

Je otázkou prestiže mít značku spojenou s influencery, kteří mají dosah v řádech sta tisíců sledujících. Ne vždy to však musí mít takový přínos, jaký byste očekávali. Stále častěji se stává, že služby odvedené těmito influencery neodpovídají jejich cenové relaci a sledující jim méně důvěřují, protože je jejich obsah zahlcen reklamami na nejrůznější produkty. Zkuste se tedy zaměřit na získávání tváří s menším počtem sledujících, ale stejně kvalitním obsahem. Přínosné je zejména spojení lokální společnosti/značky s místním influencerem, který dokáže přesněji zacílit na vyhraněnou skupinu klientů.

Sdílet článek

Stojí za přečtení

Menu