Postarali jsme se o kampaň pro Starosty v Liberci

Autor článku

Když se k nám na začátku roku dostala nabídka postavit do podzimních voleb kompletní komunikaci hnutí Starostové pro Liberecký kraj v Liberci, neváhali jsme ani minutu. Ne proto, že by byl politický marketing náš hlavní cíl, ale proto, že věříme, že se o naše město postarají nejlépe.

Těmito slovy jsme začínali náš minulý článek o nové kampani, kterou jsme připravovali tři čtvrtě roku a která během pár dní doběhne do cíle. Politika je pro spoustu agentur ošklivé téma, my se za to ale nestydíme a bez průtahů přiznáme, že jsou naše pracovní barvy letos růžové.

Než si začnete prohlížet fotky výstupů, bylo by dobré si rychle shrnout, co jsme měli na starost. Kromě projektového řízení kampaně, přípravy strategie a kreativních konceptů jsme se postarali o komplexní realizaci. Pod našima rukama prošla stovka formátů pro online i outdoorovou reklamu, několik desítek nastavených kampaní v rámci Skliku nebo Googlu a rozsáhlá kampaň na sociálních sítích. Postarali jsme se také o návrh nového webu a přípravu manuálu pro použití v dalších obcích.

 

Postaráme se o Liberec!

Dobře namíchaný marketingový mix je základ každého úspěšného marketingového příběhu. Digitál hraje v politické reklamě zásadní roli a šlape outdooru na paty. A není to jen díky velké sledovanosti Čau lidi. Na tradiční formáty, které potkáte na ulici, se však v komunální politice nesmí zapomínat. Připravili jsme proto vyváženou kombinaci outdoorové reklamy, digitálních ploch a lokálního PR.

 

 

Vizuální identitu jsme chtěli udělat takovou, aby působila sebevědomě, ale zachovala si určitý nadhled a originální formu, kterou se Starostové v Liberci od svého začátku profilují. Růžová barva není v politice pro každého, ale Starostové se jí nebojí a stal se z ní nezaměnitelný brand. V rámci kontaktní kampaně navíc téměř nepřehlédnutelný.

Koncept jsme uvedli do života na začátku jara a jeho hlavním motivem se stala myšlenka „Staráme se‘‘, která je odvozena od samotného názvu strany, ale také přesně charakterizuje způsob, jakým Jaroslav Zámečník přistupuje k řízení města. A o co se současný primátor stará? Například o udržitelný rozvoj města, kvalitní architekturu nebo projekty, které Liberec ocení v dlouhodobém horizontu.

 

 

Komunální volby však nejsou o jednotlivci. Pro město pracuje celý tým lidí a každý je odborník na něco jiného. Nešetřili jsme proto na nikom a prostor jsme dali i ostatním. Stěžejní myšlenka však zůstává stejná. Staráme se o Liberec každý den a postaráme se i dál.

 

 

Jablonec má na víc!

Aby toho nebylo málo, rovnou jsme se pustili také do sousedního Jablonce, kde Starostové z hlediska opozice na svou šanci změnit město zatím čekají. Padesátitisícové město nezažívá právě úspěšné časy, v žebříčku indexu kvality života, který vytvořila společnost Deloitte se nachází na nelichotivém 104. místě a rok od roku padá. Prostoru ke zlepšení je spousta a z toho také vyplynula hlavní myšlenka celé komunikace. Jablonec má na víc! Tento claim přesně vystihuje současnou situaci a snahu kandidátů místní podnebí změnit. Branding jako takový vycházel ze společného manuálu, který jsme připravili na začátku roku a sjednotil tak komunikaci strany v obou sousedních městech, které toho mají společného víc než jen linku tramvaje.

 

 

.postform {display:unset !important;}
Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Prosím, vyplňte toto pole.

Sdílet článek

Stojí za přečtení

Menu