Case study: Branding fotbalového týmu FC Slovan Liberec

Autor článku

Před nedávnem jsme vás informovali o našem novém partnerství s fotbalovým týmem FC Slovan Liberec. Od té doby uplynul měsíc naší úspěšné spolupráce a my vám konečně můžeme ukázat, na čem jsme letošní léto intenzivně pracovali. Nastavení nového vizuálního stylu pro nás bylo velkou výzvou. Sportovní prostředí a zvlášť to fotbalové je v u nás stále ještě poměrně konzervativní. Vzpomeňme si například na loňské představení dresů české reprezentace, které u fanoušků sklidily negativní reakce nebo na několik nových identit týmů z české hokejové ligy. Velké změny zkrátka nejsou, alespoň ze začátku, u sportovních fanoušků příliš v oblibě.

K novému vizuálnímu stylu tedy bylo potřeba přistupovat s velkou opatrností a s ohledem na historii klubu. Hlavní a logický požadavek bylo zachování klubových barev modré a bílé. V ostatním jsme dostali volnou ruku a mohli se tak pustit do kompletního re-designu jak online, tak offline materiálů. Jako hlavní komunikační prvky jsme zvolili výraznou typografii, která dominuje zápasové grafice a dále tváře hráčů, kteří do této doby v komunikaci téměř chyběli.

 

 

Dynamické prostředí, kterým klub informuje fanoušky v téměř real time podobě, jsme navrhli jako ucelenou soustavu grafických příspěvků pro všechny digitální platformy. Jeho otisk tak najdeme v klasických obdélníkových formátech pro Facebook a Twitter, v provázaných čtvercových formátech na Instagram, ale pozadu jsme nenechali ani stále oblíbenější formáty Insta stories, video nebo web.

 

 

Kompletním re-designem také prošla média v zázemí stadionu. Připravili jsme nové vizuály pro LED pásy kolem hřiště, orientační prvky nebo reklamní plochy. Velkou změnou také prošly billboardy a plakáty, které po dlouhé době ukazují oblíbené hráče a lépe tak cílí na emoce fanoušků. Na holičkách jsme ale nenechali ani běžné tiskoviny jako jsou například zápasové akreditace. Stejně jako u digitálního designu i tady jsme vybudovali skvěle fungující rozlišovací systém pro zaměstnance a návštěvníky.

 

 

Velmi nás těší, že se nám podařilo vybudovat systém, který fanoušci přijali s velkou oblibou a nešetřili kladnými reakcemi. Stovky hodin naší práce se proměnily ve skvěle fungující celek a to jsme teprve na začátku. Společných plánů máme mnohem víc a už se nemůžeme dočkat, až vám je představíme.

Sdílet článek

Stojí za přečtení

Menu